Najlepsze nurkowania

Relacja z Tajlandii - Safari w na pokładzie Ocean Rover

Opinia Katrin:

3 grudnia pojechałam razem ze swoimi walizkami na lotnisko w Hanowerze, gdzie zaczęła się moja podróż do Tajlandii. Przede mną był rejs po Morzu Andamańskim na pokładzie Ocean Rover. Nadałam bagaż do Phuket a sama poleciałam Lufthansą do Frankfurt. Stamtąd leciałam Thai Airways przez Bangkok do Phuket. Połączenie było idealne. Po 11 godzinach nocnego lotu, godzinnym przystanku w Bangkoku i kolejnej godzinie do Phuket wreszcie dotarłam do celu mojej podróży. Lot był przyjemny, obsługa bardzo dobra, a dodatkowe 10 kg bagażu nurkowego sprawiają, że spełnione są wszystkie oczekiwania stawiane dobrej linii lotniczej. Wg mnie jednak linie te nie mogą się równać z liniami Singapore Airlines czy Emirates. Jednak główną zaletą linii Thai jest to, że oferuje bezpłatny dolot Lufthansą do Frankfurtu.

W Phuket zostałam odebrana z lotniska, podróż taksówką do Kata Beach trwała ok. 50 min. Spędziłam kilka godzin na opalaniu się na plaży, zjadłam kolację w rybnej restauracji w bardzo korzystnej cenie. Następnie obejrzałam bazę należącą do Dive Asia. Następnego dnia odebrał mnie z hotelu kierowca z Ocean Rover i zawiózł do Chalong Beach, gdzie znajduje się biuro i jednocześnie miejsce spotkań Ocean Rover. Tam czekali już inne goście. Po uiszczeniu opłaty parkowej w wysokości 50 USD płatne w gotówce zostaliśmy zabrani autobusem do portu, gdzie cumował Ocean Rover. Powitała nas tam załoga i przydzieliłam nam kabiny. Kiedy do niej weszłam byłam pod wrażeniem wielkości. Ogromne podwójne łóżko (co najmniej 2 na 2 metry) z małym łóżkiem ponad, szafa i mały stolik. Łazienka wyposażona jest w prysznic z ciepłą wodą i toaletę. W kabinach regularnie wymieniane są ręczniki, do dyspozycji jest szlafrok i suszarka do włosów. Statek jest bardzo komfortowy, przestronny, kompletnie klimatyzowany. Jednak najlepsze na pokładzie jest jedzenie. Śniadanie, obiad i kolacja w formie bufetu, bardzo urozmaicone i po prostu pyszne.

Rejs na który się wybrałam obejmował Similany, Ko Bon, Ko Tachai, Richelieu Rock, wyspę Phi Phi i kilka raf w pobliżu Phuket. Similany znajduję się z 9 wysp rozłożonych z północy na południe na długości 24 km. Składają się one głównie koralowych wzniesień pod wodą, jak również dużych skalnych bloków, dzięki czemu powstało tu dużo dziur, pasaży i przejść. Mogą tu występować silne prądy, są jednak różne zakamarki, które powodują ograniczenia w prądach. Do zobaczenia są kolorowe rybki rafowe, ośmiornice, rekiny białopłetwe, rekiny leopardzie, mureny, tuńczyki, napoleony, węże morskie. Przede wszystkim zobaczyć można tutaj inne łodzie i nurków. Przyjęliśmy to jednak z dużą dawką humoru i trzymaliśmy się trochę z tyłu. W końcu nie ma sensu wpychać się między 15 nurków robiących zdjęcie jednego ślimaka. Mnie osobiście bardziej podobała się rafa wokół Richelieu Rock. Co się tam jako pierwsze rzuca w oczy to duża różnorodność anemonów i ich małych mieszkańców. Ale również piękne miękkie korale i rybki rafowe dopełniają obrazu.

Po 8 nocach na pokładzie i 28 nurkowaniach dotarliśmy z powrotem do portu. Wykwaterowanie było o 7 rano, tak by goście mieli jeszcze czas zapłacić w biurze za napoje alkoholowe, nitroks, pamiątki. Później krótkie pożegnanie i powrót do kraju.

W sumie wspaniały krótki urlop z kilkoma świetnymi nurkowaniami, nawet niezależnie od dużej ilości innych nurków.

Katrin C.

Powiązane oferty

Rejsy

The Junk

The Junk swoim wyglądem nie przypomina klasycznych statków do nurkowania, jednak doskonale wpisuje się w klimat Tajlandii. W swoim standardzie to doskonały balans między prostotą a przyjemnością podróży. W naszej opinii, otrzymujemy najlepszy stosunek jakości podróży do oferowanej ceny.

The Phinisi

The Phinisi to jacht oferujący wszystko z czego znana jest flota Siren: wygoda podóży, świetnie prowadzone nurkowania, ergonomiczne kabiny i wspaniała atmosfera. Różnorodne trasy Tajlandii i Mjanma (Birmy) pozwalają każdemu wybrać coś dla siebie.

Thailand Aggressor

Bardzo wygodny statek nurkowy, oferujący komfort podróżowania. Wykwalifikowana załoga i miła obsługa z pewnością uprzyjemni każdy rejs, a niezapomniane emocje związane z podwodnymi wojażami z pewnością na długo zostaną w pamięci każdego gościa.